L'escola

L'Escola d'Art de Manresa va ser fundada el 1902, amb la intenció d'instruir i formar professionalment el jovent treballador de la ciutat, en l'àmbit tècnic i artístic. Al llarg de la seva trajectòria, el centre ha viscut múltiples canvis d'acord amb l'evolució històrica del país en general, i de l'educació, en particular.

En el 1992, l'Escola es traslladà a l'actual edifici del C/ Infants, i el centre començà a evolucionar cap als trets identitaris que actualment el caracteritzen. Des d'aquesta data, l'Escola ha consolidat la seva oferta educativa i el seu projecte pedagògic, alhora que ha estret els llaços amb la ciutat, ampliant i millorant les col·laboracions amb altres entitats i institucions ciutadanes i comarcals.

L'Escola d'Art de Manresa és un centre municipal que depèn de l'Ajuntament de Manresa.
El centre es manifesta laic i pluralista. La llengua pròpia del centre és el català, tant en l'àmbit d'instrucció i aprenentatge com en l'ús administratiu i acadèmic. Ens plantegem l'educació com una tasca col·lectiva i d'equip, adreçada al desenvolupament integral de l'alumnat.

En l'àmbit pedagògic, eduquem per a la igualtat sense cap mena de discriminació per raó de sexe, ètnia, llengua o creences religioses. Vetllem perquè la vida de relació en el centre s'orienti pels camins de la tolerància, la llibertat, la responsabilitat i el diàleg, acceptant la responsabilitat de formar el nostre alumnat en el marc del conjunt de valors, actituds i normes que caracteritzen una societat plural i democràtica, i procurant que aquesta formació abasti totes les dimensions importants d'una educació integral.

En l'àmbit artístic, eduquem per formar persones creatives i destres en l'ofici. Oferim els coneixements culturals més amplis i diversos amb la finalitat que els alumnes puguin aprofundir-hi per donar el màxim de si mateixos