L'Escola d'Art viatja a Bolonya

Els propers 3, 4, 5 i 6 d'abril se celebra a Bolonya la 54a edició de la Fira del Llibre Infantil, la fira sectorial de l'àmbit de l'edició de llibre per a infants més important d'Europa i una de les més importants del món. Això de per sí ja fa que sigui un esdeveniment prou important per despertar el nostre interès, i per això en anteriors edicions ja hem visitat la Fira amb un grup d'alumnes d'il·lustració.

El què fa que enguany sigui encara més especial és el fet que Catalunya i les Illes Balears són el país convidat d'honor a la fira, i per tant el programa d'activitats estarà farcit d'actes i exposicions a l'entorn del nostre país. Les escoles d'art que impartim estudis d'il·lustració no hi podíem faltar, ara més que mai, així que ens hem posat d'acord les 12 escoles existents per tal d'anar-hi com més gent millor, i per tal d'organitzar d'altres activitats conjuntes.

I així és com ha sorgit "En trànsit", una exposició que es podrà veure al Centro Studi delle Arti durant els dies de la fira. Més enllà d’un recull estàtic de projectes finals acabats, aquesta exposició pretén mostrar-ne el procés de conceptualització i formalització, i per això cada escola hi mostra un sol projecte, emfatitzant-ne el procés de treball individual de l’estudiant i la metodologia de cada centre. En el nostre cas, el projecte triat per a l'exposició ha estat el de la Montse Bugatell, un curtmetratge animat titulat "El geni d'Oristrell".