Ordinadors del centre

Totes les aules de cicles formatius disposen d’ordinadors equipats amb tot el programari necessari. Per motius de seguretat tots els ordinadors del centre a disposició dels alumnes estan “congelats”, això vol dir que disposen d’un programa que esborra qualsevol nou arxiu cada cop que s’apaga el sistema, i que per tant no es poden guardar els propis documents, ni instal·lar o desintal·lar cap programa, ni fer cap altra modificació en el sistema.

Per això és imprescindible disposar d’un llapis de memòria USB on guardar tots els documents de treball. Aquesta memòria s’utilitzarà exclusivament per al treball de l’escola, per tal d’evitar propagació de virus informàtics, pèrdues d’arxius, etc. I igualment es recomana fer freqüentment còpia de seguretat a Google Drive (vegeu l’apartat “ús de serveis i recursos digitals”), per no perdre el treball fet si s’extravia o es malmet la memòria USB.

Pel què fa a l’ús dels ordinadors del centre, són d’obligat compliment les següents normes:

• Qualsevol alumne que utilitzi l’ordinador per a jugar, veure vídeos, descarregar arxius, o realitzar qualsevol altre treball o activitat no previst al mòdul corresponent, podrà ser expulsat de l'aula.
  • No es poden carregar programes ni tipografies sense autorització.
  • No es poden piratejar programes, ni fer-ne còpies. És totalment il·legal.
  • S'ha de tenir cura dels ordinadors, estoretes de ratolí, etc. En cas de malmetre alguna màquina, utensili o estri de l'aula per mal ús, l'alumne el reposarà.
  • S'han d'apagar bé els ordinadors, impressores, escàners, etc i se n'han d'extreure els CD's i memòries USB.