Ús de serveis i recursos digitals

Des del curs 2019-20 a l’Escola d’Art de Manresa utilitza com a entorn virtual de suport a l’aprenentatge les eines incloses dins del paquet Google Suite for Education.

Google Suite és un paquet de serveis totalment gratuït tant per als centres com per als alumnes que inclou, entre d’altres, aplicacions com Classroom, Drive, Docs, Gmail, Docs, Meet, Hangouts, Calendar, Keep, etc.

Com a centre registrat, l’escola pot generar comptes personals de Google per a tot l’alumnat sota el domini escolaart-manresa.cat, per tant des de l’inici de curs a cada alumne se li assignarà un nou compte de tipus “ Aquesta adreça de correu-e està protegida dels robots de spam.Necessites Javascript habilitat per veure-la. ”, i una contrasenya que haurà de canviar obligatòriament el primer cop que hi accedeixi. En el cas dels menors d’edat, per a poder crear aquests comptes cal una autorització prèvia dels tutors legals que es lliura amb la documentació de la matrícula.

Amb aquest nou compte podran utilitzar tots els serveis esmentats, i accedir-hi des de qualsevol ordinador a (través del navegador) o des de qualsevol dispositiu mòbil (instal·lant les aplicacions corresponents).

Els serveis utilitzats principalment per l’escola són:

• Google Classroom, com a aula virtual
  • Gmail, com a correu electrònic
  • Google Drive, com a unitat d’emmagatzematge “al núvol”
  • Google Docs, com a paquet ofimàtic (processador de textos, fulls de càlcul i presentacions)
  • Google Meet, per a videoconferències

En tractar-se d’un compte educatiu, tots aquests serveis disposen de capacitat il·limitada, a diferència dels comptes personals que tenen una limitació de 15Gb. Els alumnes el poden utilitzar lliurement però de forma exclusiva per a les tasques relacionades amb l’entorn escolar, i només romandran actius mentre s’estigui matriculat al centre. Un cop acabin o abandonin els seus estudis, el compte s’eliminarà.

Cal fer esment també que Google Suite garanteix la seguretat i privacitat de les dades i documents dels usuaris, a més d’oferir un seguit de facilitats en l’administració dels comptes educatius, que permet gestionar des del propi centre aspectes com la reactivació de contrasenyes en cas de pèrdua, el control d’accés a determinades aplicacions o continguts, etc.

Durant els primers dies de classe es faran algunes sessions formatives a l’alumnat per tal de familiaritzar-los amb el nou entorn.